Activity (ties) (n)

2. ambitious (adj)

3. analyse (v)

4. applicant (n)

5. application (n)

6. apply for (v)

7. appointment section

8. assess (v)

9. assessment (n)

10. base a decision

11. basic (technical) skills

12. capable of doing sth

13. familiarize sb with sth

14. be satisfied with

15. be suitable for

16. be worth (worthy) of

17. blue/white collars

18. bonus (n)

19. bring the wrong person on board

20. career

21. challenge (v), (n)

22. challenging (adj)

23. clerical workers

24. complete a standard application form

25. corporate downsizing

26. curriculum vitae (CV) (BrE), resume (US)

27. do background checks

28. employ (v)

29. employment/unemployment (n)

30. employment agency

31. enclosed CV

32. experience in a job/ job experience

33. hire an employee

34. fire an employee

35. fit for work

36. fit the corporate culture

37. flexible (adj)

38. flexibility (n)

39. headhunter

40. intern/ trainee (n)

41. job interview

42. land a better job

43. law breaker

44. lead and coach

45. letter of application (BrE)/ covering letter (US)

46. look for/seek for (v)

47. mother tongue

48. patterns of behaviour

49. personality traits

50. post/position (n)

51. probation (n)

52. propel up a corporate ladder

53. select/choose (v)

54. recruit (v), (n)

55. reference(s) (n)

Чтение (изучающее): Fit fir Hiring? It’s Mind Over Matter, c.16 NIB SB

Аудирование: Business Communication:обсуждение объявления о найме на работу; мнеджер по персоналу отвечает на вопросы о способах интервьюирования и отбора кандидатов. С.20, 23. NIB SB;

Речевые образцы: представление себя, обсуждение должностных обязанностей, представление компании, ознакомительная беседа; уточнение информации; знакомство и приветствие.

Говорение: диалог: a) между менеджером отдела и кандидатом на должность; b) между менеджером по кадрам и кандидатом на должность; с) представить двух людей друг другу; d) представить новичка коллективу.

Грамматические структуры: герундий и инфинитив; их функционирование и употребление (GW4: Unit 2);

Перевод: Job Ads: Reading between the lines, c.8, NIB WB.

Письмо: резюме и письмо-заявление о приеме на работу, c.23 NIB SB

Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора).

Самостоятельная работа:

Газета “The Financial Times”, отдел Recruitment.

компьютерная программа International Sales.

http://www.washingtonpost.com

http://www.ft.com

http://www.guardian.com

http://www.hbr.harvardbusiness.org

http://www.iht.com

http://www.timesonline.co.uk

http://www.culturalstudies.net



Контрольные вопросы по теме.

1. What are the ways of recruiting new people in a company?

2. What is curriculum vitae/resume for?

3. Who and why writes the letter of application/covering letter?

4. What’s the difference between a recruitment agency and a headhunting firm?

5. Characterize the stages of an interview.

6. What are the mistakes a candidate can make at an interview?

7. What are the ways companies can use to advertise for staff?

8. What’s the difference in the way companies advertise in different countries?

9. Describe your educational background.

10. Do you have any working experience? Tell about it.

Раздел 3. Розничная торговля

Тема 4. Retailing (Розничная торговля)

NIB, Unit 3

Лексика: розничная торговля, торговые точки/магазины, торговые сети, супермаркеты, большое разнообразие товаров, ассортимент, предоставление парковочных удобств, местонахождение, продавать стандартный набор продуктов.

Основная лексика урока:

1. retail (v)

2. retailing (n)

3. retail chain

4. retailer (n)

5. store (v), (n)

6. outlet (n)

7. single outlet retailer

8. range of products

9. wide variety of sth

10. advertise (v)

11. advertising

12. advertisement/ advert/ ad (n)

13. do advertising through sth

14. customer profile

15. customer satisfaction

16. customer attitudes

17. discount (v), (n)

18. do market research

19. do a deal

20. supply sb with sth

21. bargain (v), (n)

22. market (v), (n)

23. sale(s) (n), (adj)

24. sales pitch

25. stock turnover

26. stock control

27. abuse (v), (n)

28. approach (v), (n)

29. offer (v), (n)

30. be pushy

31. be stacked from floor to ceiling

32. buy/sell at a price

33. conduct a survey

34. controversial (adj)

35. convert (v)

36. customer receipts

37. end-of-line

38. surplus (n)

39. follow rules/ administrative procedures

40. install equipment

41. make a complain/enquiry/suggestion

42. make profit on sth

43. merchandise (v), (n)

44. mystery shopper

45. off-load

46. performance evaluation

47. perform above and beyond the call of duty



48. pickings

49. push the latest offer

50. tout (v)

Чтение (изучающее): Richer Pickings. C.27. NIB SB

Аудирование: Business Communication:интервью со специалистом о трудностях внедрения на новый рынок, причины расположения товаров в определенном порядке в супермаркете. С.25, 32. NIB SB;

Речевые образцы: выражение рекомендаций; согласие / несогласие; возражения, предложение своей точки зрения на проблему, выражение альтернативного мнения.

Говорение: диалоги – между продавцом покупателем; между продавцом и представителем компании-поставщика; между владельцем магазина и журналистом.

Грамматические структуры: прилагательные, наречия, степени сравнения (GW4: Units 3, 5).

Перевод: A US Grocer’s Embrace of Customer Service. C. 12. NIB WB.

Письмо: опросник для исследования рынка, отчет по исследованию рынка. С. 33. NIB SB, описание магазина.

Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора).

Самостоятельная работа:

Газета “The Financial Times”, приложение.

компьютерная программа International Marketing.

Найти доп. инф-цию http://www.richer-sounds.com,

http://www.bodyshop.com

http://www.wal-mart.com

http://www.washingtonpost.com

http://www.ft.com

http://www.guardian.com

http://www.hbr.harvardbusiness.org

http://www.iht.com

http://www.timesonline.co.uk

Контрольные вопросы по теме.

1. What are different forms of retailing?

2. Describe the retail business in your country. How has the business changed in recent years? What are the reasons for that changes?

3. What are the problems of the retailers entering the new markets?

4. What are the advantages of a hi-fi British retailer Richer Sounds?

5. Comment on the phrase “Marketing is a key weapon”, characterizing Richer Sounds.

6. What do you think of the company approach to customer service?

7. What experiences have you had of good and bad service in shops?

8. What’s the key to Sefora’s success?

9. What’s the key to Wal-Mart success?


3100513280374943.html
3100546736523387.html
    PR.RU™